ساعت ساعت .

ساعت

ساعت

ساعت وسيله اي ضروري براي تعيين زمان است كه تاريخچه اي بسيار طولاني دارد؛چرا كه گذشتگان از اهميت و ارزش زمان به خوبي آگاه بودند. چنان كه از گذشته مي گويند وقت طلاست! در طول تاريخ زمان به شكل هاي مختلفي تعيين مي شده است. چنان كه تاريخ ها متفاوت است و به صورت هاي شمسي، قمري و ميلادي محاسبه مي شود.

 

ناگفته نماند اصول اندازه گيري زمان و ساعت در كل مشابه است و زمان با معيار ثابتي سنجيده مي شود. ساعت در جامعه ي امروزي بسيار دقيق است و در پارامترهاي بسيار كوچك اندازه گيري مي شود. ساعت را مي توان با استفاده از ابزارهايي همچون كورنومتر به صورت بسيار دقيق تا چند صدم ثانيه نيز اندازه گرفت.

 

البته اندازه گيري ساعت در واحدهاي صدم و ميلي ثانيه براي كارهاي بسيار مهم است كه نيازمند دقت بالايي مي باشد. همچون زمان دقيق در ورزش، كارهاي تحقيقاتي و آزمايشگاهي و...


تعيين زمان و ساعت در ايران بسيار دقيق است و كاربرد فراواني است. به صورتي كه اوقات شرعي در زمان هاي بسيار دقيق مشخص و سنجيده مي شود. وبسياري از اعمال شرعي وابسته به تعيين زمان مي باشد. چنان كه زمان اذان در طول شبانه روز در ساعت مقرري اعلام مي شود.


ارزش زنان براي مسلمانان و ايرانيان به اندازه اي بالاست كه طي تحقيقات به عمل آمده از حدود 4000 سال پيش ساعت در شكل هاي ابتدايي و به صورت آبي و آفتابي وجود داشته است و با استفاده از آن ها زمان را تخمين مي زدند و براي انجام كارهاي مذهبي از اين ساعت ها استفاده مي كردند. البته تاريخچه دقيق ساعت به چندين هزار سال پيش و به عصر بابلي ها بازمي گردد.


البته ساعت آفتابي در ايران كاربرد ديگري داشته است. بسياري از كشاورزان براي تعيين زمان آبياري از اين مدل ساعت ها استفاده مي كردند. تاريخچه ي ساعت آفتابي در ايران حتي به زمان زرتشتيان بازمي گردد و زمان را به شكل خاصي تعيين مي كردند. در حال حاضر به راحتي مي توانيد از ساعت دقيق مطلع شويد و حتي در صورت عدم دسترسي، شما مي توانيد براي تعيين ساعت به صورت دقيق با تلفن گويا تماس حاصل نماييد و يا از طريق سايت ها به راحتي اطلاعات مورد نظر خود را كسب كنيد.


برچسب: ساعت، ساعت مردانه، ساعت مچي، ساعت مچي مردانه، خريد ساعت، فروش ساعت، قيمت ساعت، ساعت ديجيتال، ساعت عقربه اي،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ساعت: ۱۲:۰۲:۵۵ توسط:s.t موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :