ساعت ساعت .

ساعت

ساعت

ساعت و وجود آن در زندگي همه ي ما ضروري است و مي توان گفت هيچ انساني در طول تاريخ نمي تواند بدون آن به كارهاي خود رسيدگي كند. ساعت در طول تاريخ به شكل هاي مختلفي وجود داشته است. زيرا انسان ها از همان بدو زندگي به اهميت اين وسيله پي برده بودند و مي دانستند كه زمان بسيار ارزشمند است.


ساعت امروزه به شكل هاي مختلف و حتي پيچيده وجود دارد. البته در بيشتر مكان ها ساعت مكانيكي موجود است و به چشم مي خورد كه ساده ترين و راحت ترين نسل ساعت هاي امروزي در زندگي انسان ها مي باشد. اما ساعت به شكل هاي متفاوت تري همچون اتمي، ديجيتالي، باينري نيز وجود دارد كه همگي زمان را تخمين مي زنند و عملكرد مختلفي از يكديگر را دارند.

 

ساعت ديجيتال به شكل هاي مختلف و با تنوع بسيار بالا موجود است و در اين مدل ساعت بر روي يك صفحه ي LED و يا LCD ( بسته به مدل) نمايش داده مي شود و مبناي زمان مي تواند 12 يا 24 ساعته باشد.

 

ساعت هاي اتمي دقيق ترين مدل در نسل امروزي است كه زمان را با دقت بسيار بالايي نشان مي دهد و از اين ساعت در مراكز بزرگ و ساعت هاي جهاني و استانداردها استفاده مي شود و با استفاده از امواج مايكروويو زمان را نمايش مي دهد و عمل مي كند.


ساعت باينري يكي ديگر از ساعت هاي موجود دردنيا است كه همانند جدول ارقام رياضي عمل مي كند و هر عدد در هر سطر و ستون نشانگر زماني مشخص است و زمان پس از يك سري محاسبات و جمع ارقام بدست مي آيد. تعيين زمان با اين ساعت چندان ساده نيست و نياز به تمرين دارد.

 

دسته بندي ساعت به صورت ديگري نيز موجود است. هر يك از ساعت هاي مكانيكي و ديجيتال و... مي تواند به صورت ديواري، روميزي، جيبي، مچي و.. وجود داشته باشد. بسياري از ساعت هاي ديواري به شكل هاي آونگ دار و يا مكانيكي و ديجيتالي موجود است و مي تواند به صورت روميزي نيز وجود داشته باشند.


ساعت هاي جيبي و مچي نيز داراي طرح ها و تنوع بسياري هستند و به صورت ديجيتالي، مكانيكي و در شكل هاي متنوع موجود هستند و هر كس متناسب با سليقه ي خود مي تواند از آن استفاده كند.


برچسب: ساعت، ساعت مردانه، ساعت مچي، ساعت مچي مردانه، خريد ساعت، فروش ساعت، قيمت ساعت، ساعت ديجيتال، ساعت عقربه اي،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ساعت: ۱۲:۰۲:۱۰ توسط:s.t موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :