ساعت ساعت .

ساعت

ساعت

ساعت يكي از ضروري ترين وسايل امروزي است كه نقش بسيار مهمي در زندگي همه ي ما دارد. به نحوي كه بدون وجود آن بسياري از رويدادهاي مهم در تاريخ به حقيقت نمي پيوست. با وجود ساعت و اختراع آن در طول تاريخ، انسان مي تواند براي تمامي كارهاي خود برنامه ريزي كند و به كارهاي خود رسيدگي كند.


اما نكته ي مهمي كه در مورد ساعت وجود دارد آن است كه از روز اول و زمان هاي ديرين به شكل امروزي خود موجود نبوده و طي سال هاي زياد و قرن ها به شكل ساده و دقيق تبديل شده است. انسان ها از روزگارهاي بسيار دور در طي پي اختراع وسيله اي بودند كه بتوانند احوال روز و شب خود را بدانند. به عبارتي بتوانند اطلاعات دقيقي در مورد زمان داشته باشند.


به همين تلاش هاي زيادي در زمينه ي اختراع ساعت صورت گرفت و شكل هاي مختلفي از ساعت در طول تاريخ ساخته شد و هر يك دستورالعمل مخصوص خود را داشتند. از قديمي ترين ساعت ها مي توان به آبي، ستاره اي، آفتابي و شني اشاره كرد. عملكرد همه ي اين ساعت ها متفاوت است و تشابه موجود در بين تمامي آن ها، اندازه گيري پارامتر زمان مي باشد.


ساعت هاي آبي يكي از قديمي ترين ساعت هاي بشر است و در ايران بهترين شكل آن وجود داشته است. نحوه ي كاركرد آن بر مبناي ريزش آب از يك ظرف به ظرف ديگري است و زمان بر حسب ريزش آن تعيين مي شود. ساعت ستاره اي همان گونه كه از نامش پيداست، اندازه گيري زمان بر اساس كار ستارگان در طول شب مشخص مي شود. و از ستارگان قطبي براي تعيين ساعت استفاده مي شود.

 

ساعت آفتابي( خورشيدي) يكي از قديمي ترين ساعت ها در تاريخ محسوب مي شود. نحوه ي كاركرد در اين مدل به صورت دقيقي است. و از اندازه ي زاويه سايه ي خورشيد بر روي زمين مي توان به زمان دقيق پي برد. ساعت شني يكي ديگر از ساعت هاي قديمي است كه به نسبت ساير مدل ها، از دقت بالايي برخوردار نيست و براي زمان هاي كمتري موثر است و از طريق ريزش شن از يكي ظرف به ظرف زيرين خود مي توان زمان را تعيين كرد.

 

اما رايج ترين ساعت در زندگي امروزي، ساعت هاي مكانيكي است كه پركاربردترين نوع در بين نسل حديد و هوشمند ساعت هاست. در اين مدل زمان به دقت ثانيه نيز امكان پذير است و مبناي زمان از 12 ساعت است كه عقربه ي دقيقه شمار 60 قسمت تقسيم بندي مربوط به دقيقه را اندازه گيري مي كند. نحوه ي كاركرد و تشخيص در اين مدل ساعت بسيار آسان است و هر انساني به راحتي مي تواند ساعت دقيق را مشخص كند و برنامه ريزي را مطابق آن انجام دهد.


برچسب: ساعت، ساعت مردانه، ساعت مچي، ساعت مچي مردانه، خريد ساعت، فروش ساعت، قيمت ساعت، ساعت ديجيتال، ساعت عقربه اي،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ساعت: ۱۲:۰۱:۰۲ توسط:s.t موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :